Közgazdaságtudományi és informatika tanári diplomával rendelkezem.
Dolgoztam informatikai fejlesztőként állami vállalatoknál, az államigazgatásban, magáncégeknél, és oktatóként a felső- és középfokú oktatásban.
Jelenleg vállalkozóként működöm, szoftvertervezési és oktatási feladatokat vállalok.
Egyedi szoftverek, információs rendszerek készítésében
veszek részt, leginkább elemzési és tervezési munkát végzek.
Már 40 éve vagyok a szakmában, sok mindent láttam és sok mindent megtanultam. Voltak sikerek és voltak bukások - tudok miről mesélni.
Szívesen állok rendelkezésére informatikai jellegű (fejlesztési vagy tanulási) gondjainak megoldásában - csak üzenjen!
Elemző - tervező - tesztelő vagyok.
A szoftverfejlesztési folyamat egyes feladatainak megoldására vállalkozom, illetve ezekben veszek részt - természetesen mindezt a többi résztvevő specialistával (designer-ek, programozók, CSS és HTML kódolók, tesztelők, stb.) szoros együttműködésben.
Több évtizedes programozói múltam segíti, hogy az ő szemszögükből is lássam a feladatokat és megértessem magam velük.
Ugyenez tesz képessé arra is, hogy meg tudjam ítélni a teljesítményüket és ha kell, ki tudjam kényszeríteni a megfelelő színvonalú megoldásokat.
Nem vagyok zseni - viszont a tapasztalat és kitartás ma kincset ér.
Ön is tudja - jó szakembereket lámpással kell keresni!
Amikor Ön célokat és feladatok tűz ki maga elé, az "emberi" világ fogalmai és logikája szerint gondolkodik.
Ha a megoldáshoz szoftverre van szükség, akkor át kell lépnünk egy másik, virtuális világba. Az ott élő programozók és egyéb kódolók más nyelven beszélnek, másképp gondolkodnak és máshogy látják a dolgokat.
Ők értenek a programozási, adatbázis és kommunikációs technológiákhoz, de
nem értenek a hétköznapi emberek, a vállalkozók és vezetők, céges szakemberek nyelvén - én igen;
nem értenek a vállalati célokhoz és folyamatokhoz, a felhasználók lelkivilágához - én igen;
nem látják át a szakterületi összefüggéseket (nem is dolguk) - én igen;
nincs türelmük komplex, átfogó megoldások kidolgozásához - nekem van;
utálják a dokumentálást - én is, de megcsinálom;
és legfőképpen, Ön nem ért az ő nyelvükön (miért értene?) - én viszont igen.
Idegen országban is jól jön egy tolmács, hát még egy idegen világban!
Pályám során volt időm és alkalmam megtanulni, hogy miben tudok eredményeket elérni, és mik azok a területek, amiket jobb, ha elkerülök.
Vállalok
- üzleti, adat- és szoftver-folyamatok elemzését, modellezését;
- követelmények tervezését,
- feladatmodellezést;
- logikai megoldások (szoftver és
- adatbázis) tervezését,
- dokumentációk készítését,
- és jó érzékem van a teszteléshez is.
Nem vállalok
- ügyintézést,
- projektvezetést, és
- élesben már nem programozok (kódolás), mert - lássuk be - kiöregedtem belőle, mint mások a versenysportból.
Csak olyat vállalok, amit meg is tudok csinálni!
Ha épp szoftvert készül “építtetni” és úgy gondolja, hogy kell egy ilyen fazon a csapatba, keressen meg. Ha nem így gondolta és később a fejére dőlt az infokatyvasz, akkor is keressen meg – az újjáépítésben is segítek.
Úgy húsz egynéhány, informatikai fejlesztésekkel töltött év után úgy gondoltam, irányt váltok és inkább tanítom, mint csinálom. Szereztem tanári diplomát (is), és lehúztam tíz évet a felsőoktatásban, majd még kettőt-hármat a középfokúban. Ezután úgy döntöttem, hogy inkább visszatérek a fejlesztések világába.
A tanítást azonban nem adtam fel teljesen - tanfolyamokon, illetve egyéni tanulókkal folytattam / folytatom. Jelenleg leginkább az utóbbiakkal foglalkozom, az alábbi témákban:
- szoftveres témájú diplomamunkák konzulenseként;
- informatikai záróvizsgára való felkészítés;
- kivételes esetekben korrepetálás -
- informatikai tantárgyakból vagy informatika érettségire való felkészítés;
- előadások / prezentációk tervezése, készítése (pl. záróvizsgára);
- Delphi / C# / VB.NET / Excel VBA programozás;
- Objektumelvű fejlesztési módszerek és UML modellezés.
Az oktatási területen eltöltött évek engem is megtanítottak néhány dologra. Ezalatt az idő alatt én is felfedeztem magamban néhány, korábban ismeretlen képességet, de ráébredtem kellemetlen hiányosságokra is.
Levonva a megfelelő következtetéseket, kizárólag felnőtt korú tanítványokkal foglalkozom, akik pontosan tudják, mit akarnak és egy jól meghatározott cél érdekében szeretnék elsajátítani a szükséges ismereteket, készségeket.
Bárki bármit mond, az oktatásban a személyes kontaktus nagyon fontos.
Tankönyveken és írásbeli vizsgákon, dolgozatokon nevelkedett embereknek lehet, hogy meglepően hangzik, de életünk során megszerzett ismereteink több, mint 90%-a nem írott forrásokból származik. A látás, hallás, tapintás, szaglás sokkal több információt szolgáltat számunkra, mint az olvasás.
Azoknak, akiket tanítok, amúgy sincs sok idejük olvasni. Ha a körülmények szükségessé teszik, személyesen foglalkozom velük - lehetőleg saját vagy a témához illő környezetükben.
Ha ez nem szükséges, akkor jönnek az informatika / távközlés csodái, és távoktatási formában, online foglalkozásokat tartok. Itt is van minden: élő közvetítés, bemutatók, beszélgetés - csak személyes varázsomat kell nélkülöznünk. De működik!
FIGYELEM! A koronavírus járvány időszakában kizárólag az online, távoktatásos változat érvényes.
Ha a fent felsorolt témakörökben segítségre van szüksége, keressen meg.
Set up a website with Mobirise